سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





متخصصان هندی تاکید دارند که ترکیبات شفابخش موجود در ادویه‌ها و چاشنی‌ها از بدن در برابر سموم، باکتری‌ها و ویروس‌ها، حفاظت می‌کنند.

دکتر بی‌. نیرانجان نائیک، مشاور ارشد انکوژی و جراح و متخصص ارشد تغذیه بالینی در مقاله ای جدید فهرست ادویه‌هایی را که بیشترین خاصیت ضدسرطانی دارند ارائه کرده و معتقد است افزودن این چاشنی‌ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است.

این ادویه‌ها عبارتند از:

- زردچوبه: که به دلیل دارا بودن ماده مفید کورکومین از رشد سلول‌های سرطانی پروستات، ملانوم، سرطان سینه، تومور مغزی، سرطان لوزالمعده و سرطان خون جلوگیری می‌کند.

- رازیانه: که سرشار از فیتو ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و از فعالیت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

- زعفران: نیز منبع اصلی یک اسید طبیعی کاروتنوئید دی کربوکسی لیک موسوم به «کروستین» است که از ترکیبات مهم ضد سرطانی موجود در این چاشنی خوراکی است. این اسید نه تنها از رشد سرطان در بدن جلوگیری می‌کند بلکه هم‌چنین اندازه تومور سرطانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

- زیره: به عنوان ادویه‌ای برای کمک به دستگاه گوارش شناخته شده است. اما از سوی دیگر دانه‌های زیره علاوه بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا حاوی ماده‌ای موسوم به «تیمو کوئینون» هستند که این ماده نیز به نوبه خود تکثیر سلول‌هایی را در سرطان پروستات نقش دارند، کنترل می‌کند.

- دارچین: هم از ادویه‌های بسیار مفید و پرخاصیت است به طوری که پزشکان معتقدند مصرف نصف قاشق چای‌خوری دارچین در روز سرطان را به طور کلی از شما دور می‌کند. دارچین یک نگهدارنده غذای طبیعی و منبع غنی از آهن و کلسیم است و در عین حال رشد تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد.

- مرزنجوش: نیز از ادویه‌های مفید برای مقابله با سرطان پروستات است و خواص ضد میکروبی فوق‌العاده‌ای دارد. یک ماده فیتو شیمیایی موجود در این ادویه تحت عنوان «کیورستین» رشد سلول‌های ناقص و بیمار را در بدن محدود کرده و مانند داروی ضد سرطان عمل می‌کند.

- فلفل قرمز: نیز یک ادویه پرخاصیت با خواص مسلم ضد سرطانی است اما البته از مصرف بی‌رویه آن باید پرهیز کرد. مطالعات نشان داده است ماده کاسپایسین موجود در فلفل قرمز سلول‌های سرطانی را تخریب می‌کند و اندازه تومورهای سرطان خون را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:

چرا خرما می خوریم؟

http://www.8pic.ir/images/6r7ernvb4yhpjefeh07j.jpg

 


خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.

اگر چه که متخصصین خوردن شیرینی را در هنگام افطار توصیه نمی کنند، اما افراد بسیاری بخصوص در ماه مبارک رمضان تمایل به مصرف شیرینی به خصوص زولبیا و بامیه و همچنین خرما دارند. برخلاف زولبیا و بامیه مصرف خرما بخصوص در این ماه توصیه می شود.

خرما میوه‌ای مقوی است که مواد معدنی بسیاری همچون آهن، پتاسیم، روی، منگنز دارد. و ویتامین هایی همچون A ، B و E دارد.

خرما دارای قند زیادی است و حدود ۷۰ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. خرما از جمله میوه‌های شیرینی است که مصرف محدود آن برای بیماران دیابتی نیز مجاز شناخته شده است.

از جمله خواص خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است. با توجه به اینکه زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل ‌درد می‌شود، هنگام بروز چنین علائمی، ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه را له کرده و در مقداری آب جوش بیندازید، سپس هم زده و بنوشید.

با خوردن یک عدد خرما به همراه شیر، پیش از خواب، خواب راحتی خواهید داشت.

خرما ضد میکروب است، همچنین سبب هضم غذا می‌شود.

کلسیم موجود در خرما عامل اصلی استحکام استخوانهاست؛ در ضمن فسفر آن نیز مانع ضعف اعصاب و خستگی می‌شود.

با توجه به اینکه خرما دارای منیزیم نیز هست و سالمندان نیز برای جبران کاهش کار سلولهای مغزیشان باید غذاهای منیزیم‌دار بخورند، مصرف خرما، منیزیم مورد نیاز آنها را نیز تأمین می‌کند.

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.

مصرف خرما کار غده تیروئید را نیز تنظیم می‌کند.

البته لازم به ذکر است که زیاده‌ روی در مصرف خرما برای کبد خوب نبوده و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسیدگی دندانها و همچنین چاقی نیز می‌شود.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 16 / 5 / 1391برچسب:خرما"مواد غذایی , ] [ 2:46 PM ] [ meysam ]

فواید آب هندوانه

 

آب هندوانه yasgroup.ir  فواید آب هندوانه

 

 

یاس گروپ: آب هندوانه نشاط آور و ضد گرماست.

هندوانه ویژه تقویت صفرا و ضد نقرس است. هندوانه هم میوه و هم سبزی است یعنی در واقع خواص هر دو را دارد و سرشار از بتاکاروتن و عامل ضد سرطان است.

در هر ۱۰۰ گرم هندوانه ۱۲ کالری وجود دارد، خربزه ۲۱ کالری، بر خلاف آن‌چه در ضرب المثل ایرانی شایع است که می‌گوید فکر نان کن که خربزه آب است، این میوه چاق کننده و افراط در آن بیماری قند می‌آورد. زادگاه هندوانه تاشکند بوده که جزء ایران قدیم است.هندوانه آب میوه‌ای نشاط آور، ضد گرما، یک نوشابه فیزیولوژیک است. برای هر سنی مفید و گوارا و سازگاری دارد.۹۵درصد وزن هندوانه آب است، اما سرشار از کلیسم و پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، نیکل، فلور،؛ ید و مواد قندی و تلخه است.

 طالبی، گرمگ، دستنبو، خربزه همگی هم خواص و فقط از نظر مقدار قند تفاوت دارند. تنها اختلاف این میوه‌ها در سازگاری و ذائقه و حاوی اسیدهای آلی بودن که در این میان هندوانه مقام والائی در امر تغذیه در زمان گرم سال دارد. این میوه‌ها همگی ادرار آور، شستشوی اسید اوریک، تمیز کردن بافت‌های کلیه بوده که ایده آل برای بیماران نقرسی و رماتیسمی است.

از آنجا که این میوه‌ها صفرا را به شدت تحریک می‌کنند نباید یک بار به مقدار زیاد خورده شود، به‌ویژه در مورد خربزه و غیره صادق است. ضمن این‌که معده و روده را دچار اختلال می‌کند. یک یا سه قاچ هندوانه یا خربزه و طالبی باندازه یک پرس استیک گوشت خوک یا گوساله صفرا را تحریک می‌کند.هندوانه و دیگر میوه‌های همین خانواده، باید تک و تنها بدون مواد غذایی دیگر خورده شود. هرگز با سایر میوه مخلوط نخورید. نفخ شکم، دل درد، کولیت موقت به همراه دارد. افراد در خربزه و طالبی شیرین یا کامبوزه، عسلی می‌تواند عامل ابتلا به بیماری قند شود
موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 28 / 4 / 1391برچسب:فواید آب هندوانه, ] [ 2:54 PM ] [ meysam ]

مـشـکـل غـذایـی، 7 راه حـل آسـان

 

آیا غذاهای مصرفی شما شامل تركیب‌های شیمیایی و سمی هستند؟ شما باید از خوردن كدام یك از خوراكی‌ها پرهیز كنید؟



و... تغذیه سالم به معنی مصرف میوه‌‌‌ها، سبزی‌ها و گوشت‌هایی است كه با حداقل فرآوری پرورش می‌یابند و اغلب غیرشیمیایی هستند و به ندرت به آنها مواد افزودنی اضافه می‌شود، اما در چند مورد روش‌های امروزی تولیدكنندگان موادغذایی، نه سالم است و نه مورد تایید و نتیجه اینكه به سلامت ما و محیط‌زیست یا هر دو صدمه‌های فراوانی وارد می‌كند...

بنابراین غذاها را باید از نگاه افرادی كه زندگی خود را صرف این می‌كنند كه چه غذاهایی سالم و كدام یك ناسالم هستند، بررسی كرد.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 17 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 7:1 PM ] [ meysam ]

ویتامین‌ها و موادمعدنی موادی هستند که در موادغذایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. بدن شما برای اینکه درست کار کند و بتوانید آنطور که باید رشد کرده و بزرگ شوید، به آنها نیاز دارد. هر کدام از ویتامین‌ها یک نقش خاص در بدن ما دارند. مثلاً:

• ویتامین D در شیر به محکم شدن استخوان‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین A در هویج به قوی شدن چشم‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین C در پرتقال که اگر بدنتان زخم شود به زودتر خوب شدن آن کمک می‌کند.
• ویتامین‌های B در سبزیجات برگدار که به تولید پروتئین و انرژی در بدن کمک می‌کنند.

 

ویتامین ‌ها در آب و چربی زندگی می‌کنند

ویتامین‌ها دو نوع هستند: محلول در چربی و محلول در آب.

وقتی موادغذایی می‌خورید که ویتامین‌های محلول در چربی در خود دارد، این ویتامین‌ها در بافت‌های چربی بدن شما و در کبد ذخیره می‌شوند. آنها در چربی‌های بدنتان منتظر می‌مانند تا بدنتان به آنها نیاز پیدا کند.

ویتامین‌های محلول در چربی دوست دارند که مدتی در بدنتان انبار شوند—بعضی از آنها چند روز و بعضی تا 6 ماه آنجا می‌ماند. بعد وقتی وقت استفاده آنها می‌شود، وسیله حمل خاصی در بدنتان آنها را به آنجایی که لازم است می‌برد. ویتامین‌های A، D، E و K همه ویتامین‌های محلول در چربی هستند.

ویتامین‌های محلول در آب فرق می کنند. وقتی غذاهایی می‌خورید که ویتامین‌های محلول در آب در خود دارند، این ویتامین‌ها مدت زیادی در بدنتان ذخیره نمی‌شوند. درعوض، وارد جریان خونتان می‌شوند. هر مقدار از آنها که توسط بدنتان استفاده نشوند از طریق ادرار از بدنتان بیرون می‌آید.

به همین دلیل این نوع ویتامین‌ها باید مدام جایگزین شوند. ویتامین‌ C و گروه بزرگ ویتامین‌های B—B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)،  نیاسین، B6 (پیریدوکسین)، اسید فولیک، B12 (کوبالامین)، بیوتین و اسید پانتوتنیک ازجمله این ویتامین‌ها هستند.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 11 / 12 / 1390برچسب:ویتامین ها"نقش میوه ها, ] [ 1:13 AM ] [ meysam ]


۵ ادویه کاهش دهنده وزن
                                 


http://tanri68.persiangig.com/7/5/spices22.jpg

http://tanri68.persiangig.com/joda%20konande/edame.gif

http://tanri68.persiangig.com/separator/12.gif


 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 24 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 6:44 PM ] [ meysam ]
 
خاصيت ضد‌درد نعنا و فوايد اين گياه در درمان و پيشگيري از بسياري از بيماري‌هاي دستگاه گوارش به‌ويژه بيماري‌هاي معده و روده از جمله عواملي است كه اين گياه را از زمان‌هاي قديم به‌عنوان يك گياه دارويي ضروري در آشپزخانه مادربزرگ‌ها تا امروز جاي داده است.
 



خاصيت ضد‌درد نعنا و فوايد اين گياه در درمان و پيشگيري از بسياري از بيماري‌هاي دستگاه گوارش به‌ويژه بيماري‌هاي معده و روده از جمله عواملي است كه اين گياه را از زمان‌هاي قديم به‌عنوان يك گياه دارويي ضروري در آشپزخانه مادربزرگ‌ها تا امروز جاي داده است. دكتر سعيد صانعي، درمانگر و مشاورگياه‌درماني از خواص دارويي اين گياه و برخي از نسخه‌هاي خانگي نعنا براي‌مان بيشتر مي‌گويد.



  هنگام عصبانيت بنوشيد


يكي از خواص معجزه‌آساي نعنا خاصيت آرام‌بخشي و نشاط آوري آن است. تهيه شربت نعنا كه از دم كرده اين گياه و مقداري زعفران و شكر تهيه شده باشد در لحظاتي كه دچار ناراحتي و اندوه هستيد به افزايش نشاط و برطرف شدن اندوه كمك مي‌كند و در زمان عصبانيت و خشم، آرام‌بخش و تسكين‌دهنده است. براي تهيه اين شربت كافي است 2 قاشق برگ خشك و پودر شده نعنا را در 2 ليوان آب جوش دم كنيد و پس از صاف كردن آن يك ليوان از آن را با يك قاشق شكر و مقدار اندكي زعفران مخلوط كرده و به‌صورت سرد يا گرم ميل كنيد.



  نسخه گياهي براي مزاج‌هاي گرم


اگر مزاج‌تان گرم است و علائمي از قبيل كلافگي، بالانيامدن نفس، تلخي دهان و سرگيجه را در طول روز تجربه مي‌كنيد با استفاده از اين نسخه گياهي مي‌توانيد مزاج‌تان را كنترل كنيد. براي تهيه اين نسخه كافي است يك قاشق غذاخوري نعنا را با يك ليوان آب جوش به‌مدت 01‌دقيقه دم كرده و آن را صاف كنيد. سپس مقداري شكر، خاك‌شير و آبغوره به آن اضافه كرده و آن را ميل كنيد. اين نسخه كمك مي‌كند تا علائم گرم مزاجي از قبيل كلافگي و گرگرفتگي، تلخي دهان و سرگيجه‌هاي‌تان به مرور برطرف شود.



  تنظيم فشار خون با نعنا و عسل


افرادي كه در اصطلاح سرد مزاج هستند به اين معنا كه بدن‌شان معمولا سرد است و گه‌گاه دچار افت فشار خون مي‌شوند بهتر است از نسخه دم كرده نعنا و عسل استفاده كنند. براي تهيه اين دم كرده كافي است يك قاشق غذاخوري نعنا را به‌مدت 10دقيقه در آب جوش بريزند و پس از اين مدت آن را صاف كرده و با يك قاشق غذاخوري عسل تركيب كرده و ميل كنند. اين نسخه را مي‌توانيد هنگامي كه اين افراد دچار ضعف و افت فشار مي‌شوند به آن‌ها بدهيد.



  درمان سكسكه با چاي گياهي


حتما براي‌تان پيش آمده كه با خوردن نخستين لقمه از غذا دچار سكسكه شويد و اين سكسكه آنچنان شما را همراهي كند كه از خوردن غذاي‌تان لذت نبريد. در اين هنگام به هر پيشنهادي عمل مي‌كنيد و ممكن است براي چند ثانيه نفس‌تان را حبس كنيد يا يك ليوان آب را بي‌وقفه بنوشيد اما چاره كار تنها نوشيدن يك فنجان دم كرده گياه نعناست. اين چاي را سريع آماده كنيد. پس از نوشيدن آن به سرعت سكسكه شما بند مي‌آيد.



  در چه صورتي نعنا نخوريد

 
افرادي كه دچار ريفلاكس معده هستند بهتر است از نوشيدن دم كرده يا عرق نعنا پرهيز كنند زيرا مصرف نعنا به تشديد ريفلاكس معده آن‌ها منجر مي‌شود. نعنا به اين دليل كه خواص آرامش‌بخش براي اعصاب دارد موجب تسكين و آرامش اعصاب معده مي‌شود و به اين ترتيب موجب بروز اختلال در عملكرد معده شده و ريفلاكس معده را تشديد مي‌كند. علاوه براين افرادي كه دچار يبوست نيز هستند نبايد از نعنا و فرآورده‌هايي كه از نعنا تهيه شده، استفاده كنند. زيرا نعنا با آرام كردن اعصاب سيستم گوارش و روده‌ها موجب كند شدن عملكرد روده‌ها و تشديد يبوست مي‌شود.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 7:16 PM ] [ meysam ]
 
اگرچه مردم سراسر جهان از نسخه‌هاي خانگي براي درمان برخي مشكلات خود استفاده مي‌كنند ولي‌ما به شما توصيه مي‌كنيم اين شيوه‌ها را با مشاوره درمانگرتان تجربه كنيد.
 




بسياري از ما عادت‌مان شده تا هنگام ابتلا به دردهاي ساده و كوچك از قبيل سردرد، كمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه‌هاي كم نظير مادربزرگ‌هاي‌مان ‌شويم و با خوردن دم نوش يا جوشانده يك گياه دارويي يا استفاده موضعي از پمادها و روغن‌هاي گياهي درد را به‌گونه‌اي تسكين ‌دهيم. مردم كشورهاي مختلف در سراسر جهان نيز هنگام مشاهده دردهاي خفيف و سرپايي همين كار را مي‌كنند و بسياري از آن‌ها به‌ويژه در كشورهاي آسيايي و آمريكايي نسخه‌هاي خانگي و گياهي مادربزرگ‌ها و درمانگران طب سنتي را به داروهاي شيميايي ترجيح مي‌دهند. اگر چه ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم با نسخه‌هاي طبيعي و خانگي مردم سراسر جهان براي درمان اختلال‌هاي مختلف در بدن آشنا شويد اما سفارش اكيد داريم كه پيش از تجربه اين نسخه‌ها با درمانگر خود مشورت كنيد.



موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 7:16 PM ] [ meysam ]

راهنمایی برای مصرف مواد غذایی در فصل پاییز

هوا سردتر می شود، اما انتخاب های غذایی شما می تواند حرارت را بالا ببرد! با تهیه لیست پاییزی زیر می توانید از خوردن در این فصل لذت بیشتری ببرید.
 

 


▪ سیب: ترش یا شیرین، خام یا بصورت پخته شده دلپذیر است. حتماً سیب را با پوست بخورید زیرا دارای ماده اییست که برای قلب مفید است.
ارزش غذایی سیب: مملو از آنتی اکسیدان ها - هر سیب دارای ۴ گرم فیبر مخصوص رژیم غذایی است.
 

 


▪ خرما: که محبوب مردم خاورمیانه است هم می توان بصورت ملایم آن را پخت یا قطعه قطعه در دسر استفاده کرد و داخلش را با گردو یا بادام و پنیر خامه ای پر کرد.
ارزش غذایی: بسیار کم چرب، منبع خوبی از فیبر - منبع خوب پتاسیم
 

 


▪ گریپ فوروت: مقدار ترش بودن گریپ فوروت، تقابل خاصی را در برابر دیگر میوه ها برای آن ایجاد کرده. آن را در کنار سبزی خوردن، همراه با آووکادو و میگو مصرف کنید یا از یک لیوان آب گریپ فوروت مملو از آنتی اکسیدان لذت ببرید.
ارزش غذایی: بیش از ۷۵ درصد مقدار مورد نیاز ویتامین c روزانه شما را دارد - منبع خوبی برای لیکوپن (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود است و برای جلوگیری از سرطان مفید است) - دارای ماده پکتین است که کلسترول را پایین می آورد.
 

 


▪ کیوی: از این میوه برای افزودن طعمی فصلی به غذاهای خود استفاده کنید و یا همراه با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال بخورید. مصرف آن با آناناس نوعی مزه تند ترش می آفریند.
ارزش غذایی: ویتامین c بیشتر از پرتقال دارد - منبع خوبی از پتاسیم و مس
 

 


▪ گلابی: حالت دانه دانه ریز داخل گلابی و آبدار بودنش، میوه خوش طعمی از آن ساخته است. مصرف آن بصورت پخته و آب پز توصیه می شود.
ارزش غذایی: منبع خوب ویتامین c و مس - هر عدد گلابی دارای ۴ گرم فیبر است.
 

 


▪ نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم بسیار برای طراوت غذاهای پاییزی مناسب است. ترکیب مناسب همراه با نارنگی می تواند بادام، خرما و عسل باشد. به آن سرکه اضافه کنید و یک چاشنی بسیار خوش طعم در انتظار شماست.
ارزش غذایی: منبع ویتامین c منبع بتا کاروتن
 

 


▪ انار: این میوه نسبتاً ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها را دارد. انار دارای ویتامین c و اسید فولیک می باشد.
 

 


▪ کلم بروکسل:
اگر این سبزی را درست آماده کنید، طعم بسیار خوبی دارد. کمی مزه اش تلخ است پس باید آن را همراه با سس دلخواه خود مصرف کنید.
ارزش غذایی: نیم فنجان از آن ویتامین k روزانه شما را تامین میکند اسید فولیک زیاد دارد - منبع آهن است.
 

 


▪ گل کلم: بصورت بخارپز طعم و عطر خوبی دارد اما می توانید آن را در پوره سیب زمینی یا داخل سوپ بریزید.
ارزش غذایی: موادی جهت جلوگیری از سرطان دارد - پایین اورنده کلسترول - منبع خوبی از ویتامینc
 

 


▪ کدو مسما: برخلاف نوع تابستانی اش مزه شیرین تری دارد و چون پوسته ضخیمی دارد می توان آن را برای ماه ها نگهداری کرد. در کنار چاشنی های فصل سرد مثل دارچین و زنجبیل طعم بهتری دارد.
ارزش غذایی: دارای امگا۳ زیادی است - منبع ویتامین a است.
 

 


▪ کدو تنبل: مصرف آن بیشتر از فانوس شبهای هالووین است! طعم شیرین آن برای انواع شیرین پای، کیک و پودینگ مناسب است. دارای پتاسیم زیادی است، یک وعده آن ۲۰ درصد از فیبر مورد نیازتان را برطرف می کند و منبع خوبی از ویتامین b است.
 

 


▪ شلغم: جزو ریشه سبزیجات است و ملایم و مطبوع می باشد و جانشین تربچه و کلم می شود. برای طعم دادن به آن از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه ای استفاده کنید. منبع ویتامین c است، برگ شلغم منبع عالی از ویتامین a, k و اسید فولیک است.
 

 


▪ زردک: که می توان از آن در برنج و پوره سیب زمینی استفاده کرد و دارای پتاسیم و فیبر است.

 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 7:2 PM ] [ meysam ]
 
اين توصيه‌ها كه تمامي آن‌ها براساس تدابير سلامت و تندرستي طب سنتي ايران گردآوري شده است از جمله بهترين راه‌كارها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي فصل‌هاي سرد سال از قبيل سرماخوردگي، زكام، آنفلوآنزا، آبريزش بيني و ديگر بيماري‌هاي رايج اين فصل است.
 


با شروع فصل پاييز و كاهش دماي هوا رعايت نكاتي كاربردي و بسيار ساده مي‌تواند سلامت و تندرستي شما و اعضاي خانواده‌تان را در طول پاييز و زمستان تضمين كند، بنابراين اگر به توصيه‌هاي ما عمل كنيد و مو‌به‌مو آن‌ها را انجام دهيد خواهيد ديد كه در اين زمستان در مقايسه با زمستان‌هاي گذشته كمتر سرماخوردگي را تجربه مي‌كنيد يا اصلا به سرماخوردگي مبتلا نمي‌شويد. اين توصيه‌ها كه تمامي آن‌ها براساس تدابير سلامت و تندرستي طب سنتي ايران گردآوري شده است از جمله بهترين راه‌كارها براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي فصل‌هاي سرد سال از قبيل سرماخوردگي، زكام، آنفلوآنزا، آبريزش بيني و ديگر بيماري‌هاي رايج اين فصل است.

 


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:24 PM ] [ meysam ]

غذاهایی که شما را جوان می کنند

غذاهایی که شما را جوان می کنند
7 غذایی که به شما کمک می کند تا عمر طولانی داشته باشید و ...


اگر همیشه سعی می کنید غذاهای سالم را پیدا کنید و فکر می کنید به سختی چنین غذایی خواهید یافت و اماده کردن غذای سالم را سخت می دانید به اشپزخانه ی خود نگاه کنید، در اشپزخانه ی شما بیش تر از انچه که فکر کنید غذاهای شگفت انگیز وجود دارد، از شکلات گرفته تا قهوه و گردو، این هفت غذای روزانه ی شگفت انگیز به سلامتی شما کمک می کند.


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

[ 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 8:20 PM ] [ meysam ]

7 غذایی که با درد مبارزه می کنند

1- زنجبیل:
زنجبیل یکی از مواد غذایی است که سالهاست برای درمان انواع بیماری های به کار می رود ؛ از دل درد و معده درد گرفته تا ناراحتی های قلبی.این ماده غذایی را در غذاهای مختلفی می توانید استفاده کنید ، حتی در چای.


2- مریم گلی:
این گیاه در درمان انواع مختلفی از بیماری ها موثر است حتی در تحقیقاتی که برای بهبود حافظه انجام شده نیز مورد استفاده قرار گرفته است ؛ مریم گلی برای کاهش ورم نیز بسیار مفید است.


3- قهوه :
یک فنجان قهوه سیاه می تواند در بهبود سردرد موثر باشد ؛ به گزارش نیک صالحی ،در قهوه آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که با درد مبارزه می کنند. اخیرا دانشمندان کشف کرده اند که نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش دهد.


4- سالمون:
این ماهی سرشار از امگا 3 می باشد ، سالمون منبعی غنی از پروتئین و آنتی اکسیدان است.اسیدهای چرب این ماهی می تواند چربی مورد نیاز بدن شما را تامین کند.


5:چای سبز
چای سبز قرن هاست که به عنوان یک گیاه درمانی مورد استفاده همه مردم جهان قرار میگیرد ، این چای منبع بسیار خوبی از "پلی فنولز" است که به کاهش رادیکال های آزاد در بدن شما که باعث التهاب و عصبانیت می شوند کمک می کند.


6: روغن زیتون
یک ماده غذایی بسیار عالی ، یک خوراکی آرامش بخش و موثر برای دردهای عضلانی . کسانی که در رژیم غذایی هستند و میخواهند وزن کم کنند می توانند از این روغن براحتی و بدون نگرانی از چاقی در سالادهایشان استفاده کنند ؛ این روغن خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد.


7:آلبالو و گیلاس:
این دو میوه به دلیل داشتن رادیکال های آزاد حساسیت و عصبانیت و التهاب را تا حد زیادی کاهش می دهند. نوع شیرین آلبالو و گیلاس به درمان کامل التهاب کمک می کند.




موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 28 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 11:0 PM ] [ meysam ]

خواص بی نظیر انبه

خواص بی نظیر انبه
انبه یکی از خوشمزه ترین و چاق کننده ترین میوه هاست که لقب «شاه میوه ها» را به خود اختصاص داده است.


 این میوه استوایی لذیذ که بیش از هزار نوع دارد، بومی جنوب و جنوب شرق آسیاست. به گزارش «ehow» این میوه علاوه بر داشتن کالری بالا، ارزش غذایی زیادی دارد و بیماری های متعدد را درمان می کند.

*این میوه ناراحتی ایجاد شده بر اثر سوء هاضمه را برطرف می کند.

*میزان بالای فیبر قابل حل، پکتین و ویتامینC در آن کاهش دهنده کلسترول مضر است.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 28 / 7 / 1390برچسب:خواص بی نظیر انبه, ] [ 1:26 AM ] [ meysam ]

3 گیاه ضد نفخ
سوءهاضمه، مشكل‌هایی در هضم و جذب غذاهاست و به اشكال مختلف مانند نفخ، دل‌درد، اسپاسم، یبوست، اسهال، دیر و مشكل هضم‌شدن غذا، ترش‌كردن معده و... خود را نشان می‌دهد...

 

 

 بسیاری از این موارد را می‌توان با رژیم غذایی مناسب یا گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسكین‌ داد یا درمان كرد. گیاهان حاوی اسانس (رایحه) از مهم‌ترین گیاهانی هستند كه از قدیم به‌‌عنوان طعم‌دهنده و خوشبوکننده غذاها و تسکین دهنده اختلال‌های سوءهاضمه مصرف می‌‌شده‌اند زیرا به علت داشتن مواد و تركیب‌های اسانسی به سرعت جذب می‌شوند و آثار خود را ظاهر می‌كنند.
این گیاهان كه بیشتر به‌صورت ادویه‌های مختلف، به‌خصوص در شرق آسیا از جمله هندوستان و چین مصرف بالایی دارند شامل نعناع، گشنیز، بادرنجبویه، زیره‌ سبز و سیاه، رازیانه، دارچین، هل، جوزبویا و.... است که رایج‌ترین و موثرترین‌های آنها در درمان نفخ عبارتند از:



موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 28 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:14 AM ] [ meysam ]
 
شايد شما هم جزو افـرادي باشـــيد كـه احســــاس مي‌كننــد ديـد چشم‌هاي‌شان كم شده و خوب نمي‌بينند؛ اگر اين مشكل را داريد مي‌توانيد جدا از مراجعه به پزشك اين راه‌هاي ساده را هم امتحان كنيد.
 




شايد شما هم جزو افـرادي باشـــيد كـه احســــاس مي‌كننــد ديـد چشم‌هاي‌شان كم شده و خوب نمي‌بينند؛ اگر اين مشكل را داريد مي‌توانيد جدا از مراجعه به پزشك اين راه‌هاي ساده را هم امتحان كنيد.

 




موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 27 / 7 / 1390برچسب:خواص میوه ها " , ] [ 12:52 AM ] [ meysam ]

مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟

مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟
این مواد غذایی ساده سرشار از مواد مغذی مختلف هستند كه به سالم ماندن شما كمک می‌كنند.

 

بسیاری از فرهنگ‌ها غذاهای خود را به شیوه‌های آشپزی مختلف درست می کنند. به طوری که می توان گفت خوردن مواد غذایی مفید، توصیه‌ هر روز ما برای حفظ سلامت شماست. همچنین بعضی از مواد غذایی در بین انبوه غذاهای دیگر خواص مفیدتری دارند.
 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 3:25 PM ] [ meysam ]

 

اگر صورتتان دارای جوش میباشد،و از این موضوع ناراحت هستید،توصیه می کنیم که از این نوشیدنی میل کنید...

مصرف خاكشیر برای رفع جوش‌های صورت مفید است
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف خاكشیر برای برطرف كردن جوش‌های صورت كه به علت مصرف چربی و شیرینی زیاد ایجاد شده است مفید است.

مرتضی صفوی  افزود: خاكشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خنك كننده بدن است. دانه‌های خاكشیر به رنگ قرمز تیره است و مصرف آن در روز‌های گرم تابستان مفید است.

وی گفت: مصرف خاكشیر ادرار آور و تب بر است و برای دفع كرم مفید است. خاكشیر التیام دهنده زخم و جراحات است و عطش را از بین می‌برد.

این متخصص تغذیه افزود: جوشانده خاكشیر برای رفع اسهال‌های ساده می‌تواند، مفید باشد و مصرف خاكشیر صدا را باز می‌كند.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 2:16 PM ] [ meysam ]

انار و 50 خاصیتش...!



۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزی

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.



موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

برای سلامتی و نشاط هر چه بیشتر

این 10 میوه را در اولویت مصرف قرار دهید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند. علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چراکه هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این ایمیل نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.




موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:6 PM ] [ meysam ]

مواد غذایی طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها


قهوه، چای، شراب قرمز و برخی نوشابه‌ها و سودا همه موجب ایجاد لکه روی دندان‌ها و تیره شدن آنها می‌شوند. اما موادغذایی هستند که به سفید کردن دندان‌هایتان به طور طبیعی و به مرور زمان کمک می‌کنند. البته این موادغذایی به اندازه محصولات خاص حرفه‌ای مخصوص اینکار موثر نیستند اما ارزان و طبیعی می باشند. این دو نکته به اندازه کافی گیرا هستند که شما را به سمت این موادغذایی بکشاند.

توت‌فرنگی

ممکن است توت‌فرنگی روی لباستان لکه بیندازد اما به سفید کردن دندان‌هایتان کمک می‌کند زیرا حاوی آنزیمی به نام اسید مالیک است. سعی کنید توت ‌فرنگی‌ها را کوبیده و روی دندان‌هایتان بمالید. اجازه بدهید پنج دقیقه روی دندان‌ها بماند و بعد با آب شستشو دهید و مثل همیشه مسواک بزنید.

سیب، کرفس و هویج

این میوه‌ها و سبزیجات سالم با افزایش تولید بزاق که ماده تمیزکننده دهان است، مثل سفیدکننده طبیعی دندن عمل می‌کنند. همچنین باکتری‌هایی که موجب بوی بد دهان می‌شود را از بین برده و سطح دندان‌ها را نیز صاف می‌کند.

مرکبات و آناناس

خوردن میوه‌هایی مثل پرتقال و آناناس موجب می‌شود دهان بزاق بیشتری تولید کند که این باعث شسته شدن طبیعی دندان‌ها می‌شود. مراقب استفاده مستقیم لیمو روی دندان‌ها باشید زیرا خاصیت اسیدی بیش از حد آن می‌تواند موجب تخریب دندان‌ها شود.

جوش‌شیرین

در تحقیقی که در سال 2008 انجام گرفت مشخص شد که خمیردندان‌ها حاوی جوش‌شیرین هستند—که از گذشته بعنوان ماده سفیدکننده دندان شناخته می‌شده است—و این خمیردندان‌ها بسیار بهتر از خمیردندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین نیستند پلاک و جرم را از روی دندان‌ها تمیز می‌کنند.

برای امتحان کردن آن بهتر است از خمیردندانی‌ استفاده کنید که ساینده‌ای ملایم داشته باشد. یا هرازچندگاهی می‌توانید دندان‌هایتان را با جوش‌شیرین مسواک کنید.

ماست، شیر و پنیر

لبنیات حاوی اسید لاکتیک هستند که از دندان‌ها دربرابر پوسیدگی محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد که بچه‌هایی که چهار مرتبه در هفته ماست می‌خورند کمتر از آنهایی که اصلاً ماست نمی‌خورند دچار پوسیدگی و خرابی دندان می‌شوند. محققان تصور می‌کنند که پروتئین موجود در ماست به دندان‌ها چسبیده و از آنها دربرابر حمله اسیدهای مضر که موجب پوسیدگی می‌شود، محافظت می‌کنند. پنیرهای سفت برای سفید کردن دندان‌ها بهتر هستند زیرا به از بین بردن ذرات هم کمک می‌کنند.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 12:59 AM ] [ meysam ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب